AJVÁR

AJVÁR



Tavaly készült nálunk először ajvár, eredeti horvát recept alapján, amit a férjem nagynénjétől, Ruzsa nénitől kaptam. Nagyon ízlett, igaz ahogy kutakodtam a netem, teljesen másféle elkészítése módokat találtam, így egy kicsit szkeptikus voltam a receptet illetően, de tényleg nagyon finom!! Adtam tavaly ismerősöknek, rokonoknak kóstolót, nekik is nagyon bejött az íz, így most is készítettem megint egy adagot.


És hogy mire is jó az ajvár? Húsokhoz mártásként a legelterjedtebb a fogyasztása, de hallottam már, hogy levest ízesítenek vele, vagy finom még sült zöldségekhez is. Én pl. simán kenyérrel is szoktam enni, mert imádom..:)










HOZZÁVALÓK

5 kg megtisztított piros paprika
1 kg padlizsán
1 liter ecet
1,5 liter víz
4 kanál só
1/2 kanál cukor
4-5 fokhagyma gerezd
7,5 dl olaj

ELKÉSZÍTÉSE


Felteszünk főni egy nagy edényben az ecetet (1 liter) és a 1,5 l vizet a sóval (4 kanál) és a cukorral (0,5 kanál). Amikor forr a víz, akkor beletesszük a paprikát és a padlizsánt és kb. 5-6 percig (elő)főzzük. Nekem ez több lépésben történt, mert olyan hatalmas edényem nincs, amiben ezt egyszerre el tudtam volna végezni. A kiszedett paprikát/papadicsomot szűrőbe tesszük, hogy a vizet kicsöpögtessük.




















Gépbe tesszük és összeaprítjuk a lecsöpögtetett paprikát/padlizsánt, majd egy nagy edényben feltesszük főni az apróra vágott fokhagymával és az olajjal.







2 óra hosszáig főzzük, folyamatosan kevergetve, nehogy leégjen. 


Még melegen üvegelbe öntjük.

Ezt követően eltehető a kamra polcára..

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések